Få det billigste fibernet

Få et gratis og uforpligtende tilbud på fibernet. Indtast din adresse og kom igang med at få fibernet her.

Bindingsperiode og opsigelsesperiode på bredbånd

Hvis du lige har købt bredbånd - eller måske har du haft det i lang tid, men vil nu skifte til en anden udbyder - så kan det være irriterende at finde ud af, at der er en bindingsperiode på dit bredbånd. Men der er faktisk næsten altid binding på et bredbåndsabonnement. Så det skal du være opmærksom på, når du køber det af en udbyder.

Derfor er der bindingsperioder på bredbåndsabonnementer

Der vil næsten altid være en eller anden form for bindingsperiode, når du køber et bredbåndsabonnement. Dette kan dog være en forskellig længde afhængig af udbyder. Dog er det for det meste i hvert fald som minimum 6 måneder.

Dette gør udbyderne som oftest, fordi de gerne vil tilbyde dig den billigste pris overhovedet for at komme i gang hos dem. Dog kan dette ikke betale sig for dem, hvis de ikke har en indtægt fra dig i en bestemt periode. Hvis du er privat kunde og har et bredbåndsabonnement, så kan du rent faktisk ikke være bundet i mere end 6 måneder. Du skal dog huske, at der som oftest er en opsigelsesperiode på omkring 1 måned.

Så hvis du vil finde en ny udbyder, skal du huske at opsige dit abonnement i god tid inden. Hvis du har bredbåndsabonnementet til erhverv, kan du være bundet i noget længere tid end som privat kunde. Inden du vælger at købe et bredbåndsabonnement, er det en god idé at overveje om du har råd til det, og om du vitterligt har brug for det. Det er en god idé at overveje dette, da du jo som skrevet vil være bundet i x antal måneder, hvor du skal have råd til at betale din regning fra udbyderen.

Hvis du ikke er sikker på dette, så er det nok ikke en så god idé at bestille et bredbåndsabonnement.

Husk opsigelsesperioden hvis du vil finde et nyt bredbåndabonnement

Som hurtigt nævnt skal du også huske opsigelsesperioden, hvis du vil finde en ny udbyder til dit bredbånd. Det kan sagtens være, at bindingsperioden er overstået - men derfor vil der stadig være en opsigelsesperiode. Du skal derfor huske at opsige dit abonnement i god tid, hvis du allerede er på udkig efter en ny udbyder.

Det tager ofte en måned før du er helt fri fra udbyderen, da opsigelsesperioden altid er på omkring 1 måned. Dette er meget normalt, og noget som du nærmest vil opleve hos alle de forskellige udbydere, som du kan finde på markedet. Det gælder også, når det kommer til bindingsperioder. De er også typiske hos alle udbydere, og du vil næsten ikke kunne undgå at blive bundet i en vis periode, når du bestiller dit bredbåndsabonnement.

Derfor skal du altid være opmærksom på begge dele og altid læse alt det, der står med småt, inden du køber noget.