Få det billigste fibernet

Få et gratis og uforpligtende tilbud på fibernet. Indtast din adresse og kom igang med at få fibernet her.

Stofa presser TDC med endnu nye opkøb

Det er blevet til endnu et opgør mellem Stofa og TDC, efter Stofa nu har købt sig ind hos to af deres kollegaer og skal fra nu af, levere både internet, TV og telefoni gennem deres fibernet.

Stofa har nemlig netop købt 25 procent af fibernettet hos energiselskabet Verdo, som tidligere hed Energi Randers, samt Sydfyns Elforsygning. På denne måde sikre Stofa at det er deres egne produkter der kommer ud til kunderne, og de kan derfra forhandle bedre priser til deres kunder, end de har kunnet tidligere. Stofa der har 480.000 privat og erhvervskunder, hvoraf alle cirka har TV og omkring 250.000 af kunderne også har bredbånd.

Stofa har altid været meget kendt for deres kabel-TV forbindelser, men efter et tab på næsten 100 mio. kr i 2014 har Stofa valgt at satse på fibernettet. Efter Stofa som der i 2014 måtte flytte over 65.000 kunder, fra Sydenergi som nu ejer Stofa, var der ekstra regninger på overarbejde, utilfredse kunder, ekstra personale og flere udgifter som Stofa har måtte betale for.

Netop derfor har Stofa ændret deres strategi og har måtte vente med egne produkter, og nu fokusere på fibernettet.

TDC bliver sparket ud igen

Sydenergi købte som sagt Stofa i 2012 for 1,9 milliarder kroner, og forlod derfor deres tidligere udbyder Waoo som ejes af TDC.

TDC lavede for nogle år tilbage et lignende opkøb, som der gjorde at deres udbredelse af fibernetett blev tilgængelig for TDC kunder. TDC som er landsdækkende indenfor fastnet vil nu blive udfordret gevaldigt på de øvrige internetmuligheder som kabel-TV og fibernet fra Stofa.

I og med at Stofa nu køber 25 procent af Verdo og 25 procent af Sydfyns Elforsygning, kan de fra sommerferien og 12 måneder frem, kunne tilbyde deres egne produkter til de nye 20.000 fibernetkunder. Stofa vil fremover gøre hvad de kan for at overhale TDC på fibernettet og hvad de kan for at udbrede Stofas egne attraktive indholdspakker og digitale services, udtaler Ole Fruekilde Madse, administrerende direktør i Stofa, til Berlingske.

Kilde: Berlingske