Få det billigste fibernet

Få et gratis og uforpligtende tilbud på fibernet. Indtast din adresse og kom igang med at få fibernet her.

Stofa, "2014 var et hårdt år" - mistede 100 mio. kr.

Landets næststørste kabel-tv-selskab har efter hård konkurrence og flytning på mere 65.000 kunder nu også tabt 100 mio. kr. Hvilket betyder at de også må udskyde deres kommende produkter til næste år, og vil nu gå efter kunder der nemt kan kobles på fibernettet.

Kunderne i selskabet har været presset fordi Sydenergi/SE har skulle flytte 65.000 kunder siden februar 2014, til Stofa. Det blev nødvendigt efter SE opsagde deres kontrakt med elselskabernes fællesselskab Waoo. SE-koncernen købte nemlig i 2012 Stofa, men trodt uforudsete system- og dataproblemer, har Stofa's fiberkunder mistede deres netforbindelser i en periode, mens andre blev ustabile, og nogle oplevede forkerte produkter og fejlbookinger af teknikere.

Dette galte også for nogle af de 400.000 eksisterende Stofa kunder, som ellers ikke burde have nogle problemer med de andres overfløtning.

Koster dyrt

Sammenlægningen har kostet Stofa lige knap 100 mio. kr, nemlig hele 92 mio. kr. som i alt er brugt på kompensationer, ekstra IT-udvikling og mange flere arbejdstimer end forventet.

Selvom Stofas regnskab stadig ser lovende ud, grundet stigning i data og større datapakker fra kunderne, har de måtte udskyde deres produkter og ændret deres strategi.

Stofa har med sammenlægningen nu fået 480.000 kunder, og fortsætter med at udvide deres fibernet. Dog har Stofa måtte udskyde deres streamingtjenester, og andre udviklede produkter til deres kunder, grundet det meget påstyr med omlægningen, som enndu ikke er helt afsluttet.